بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب زندگی پنهان ذهن | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب زندگی پنهان ذهن اثر ماریانو سیگمان

بریده‌هایی از کتاب زندگی پنهان ذهن

انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۸از ۳۵ رأی
۳٫۸
(۳۵)
فرهنگ و مغز در رشتهٔ زرّینی ابدی به هم بافته شده‌اند
Houshyaran
تعادل اخلاقی پیچیده است. در بسیاری موارد، برای آنکه فایده‌گرایانه یا عمل‌گرایانه رفتار کنیم لازم است خود را از باورهای عاطفی شدید منفک کنیم.
Houshyaran
جروبحثی که بین یک زوج موقع زندگی با یکدیگر تحمل‌ناپذیر به نظر می‌رسد، از منظر شخص سوم بی‌اهمیت و خیلی‌وقت‌ها مسخره دیده می‌شود. چرا بر سر چیزی احمقانه می‌جنگند؟ چرا یکی‌شان ساده و راحت کوتاه نمی‌آید تا به توافق برسند؟ جواب این است که ملاحظهٔ فایده‌گرایانه در کار نیست، بلکه تا حدی ملاحظهٔ وظیفه‌گرایانهٔ فریبکارانه‌ای در جریان است. در این وضعیت آستانهٔ وظیفه‌گرایی به‌شدت پایین می‌آید و کوچک‌ترین تمایلی هم به چیزی که تنش را کاهش دهد نداریم.
Houshyaran
کودکان بسیار پیش از آنکه فیلسوف، اقتصاددان برجسته، یا حقوقدانی بزرگ شوند (از جمله زمانی که ارسطو، افلاطون، و پیاژه کودک بودند) درکی شهودی از مالکیت و اموال دارند. درواقع، کودکان ضمیر مال من را پیش از من استفاده می‌کنند. این پیشرفت زبان بازتابی از واقعیتی خارق‌العاده است: ایدهٔ مالکیت بر ایدهٔ هویت پیشی دارد، نه برعکس.
Houshyaran
سامانه‌ای که امکان می‌دهد توجه‌مان را به مؤلفهٔ جدیدی معطوف کنیم خیلی زودتر از سامانه‌ای رشد می‌کند که به ما امکان می‌دهد توجه‌مان را از روی موضوعی برداریم.
Houshyaran
همیشه نیاز نیست کودکان مفاهیم جدیدی بیاموزند؛ گاهی فقط لازم است یاد بگیرند چیزهایی را که از پیش می‌دانسته‌اند بیان و ابراز کنند.
سپیده اسکندری
سر در آوردن از کار عشق شاید تصمیم‌های اجتماعی و احساسی مهم‌ترین و پیچیده‌ترین تصمیم‌هایی باشند که می‌گیریم. شاید عجیب و حتی ناپسند به نظر برسد که با روشی عمدی، و با بعضی ارزیابی‌های محاسباتی از استدلال‌هایی له و علیه کسی که به او کشش پیدا کرده‌ایم تصمیم بگیریم که عاشقش بشویم یا نه. عشق این طوری پیش نمی‌رود. ما به دلایلی عموماً مرموز عاشق می‌شویم و فقط بعد از گذشت
کاربر ۳۶۴۴۴۲۱
خواهیم دید از همان اول به این تصور شکل می‌دهیم که چه چیزی خوب و چه چیزی درست و منصفانه است،
mary

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۷ صفحه

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد