دانلود کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید با صدای مجید حمیدا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید اثر مجید حمیدا

دانلود و خرید کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید

معرفی کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید

کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید اثری از اکهارت تله است که با ترجمه فرناز فرود و صدای مجید حمیدا می‌شنوید. این اثر به شما کمک می‌کند تا با بهره گرفتن از دنیای واژگان و کلمات، به درونتان سفری داشته باشید و آرامش و آسایش را تجربه کنید. 

درباره کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید

سکون سخن می‌گوید، اثری است از یک استاد معنوی به تمام معنا. قرار نیست این کتاب به شما اطلاعاتی تازه بدهد یا باورها و قواعدی جدید را در اختیارتان بگذارد. اما قرار است کمکتان کند تا با حجابی روبه‌رو شوید که میان شما و حقیقت قرار گرفته است و به این ترتیب به تمام آنچه که در اعماق وجودتان دارید، دست یابید. تمام آن آرامش درونی که رسیدن به آن، تنها و تنها به شما بستگی دارد. در حقیقت این کتاب راه رهایی از تفکر شرطی و تکراری را به ما می‌آموزد و این راز دستیابی به آرامش درونی است. 

اکهارت تله در کتاب سکون سخن می‌گوید به شما کمک می‌کند تا به آرامشی پرشور و زنده دست یابید. آرامشی که در این صورت به دست می‌آید: بدانید چه کسی هستید و راه بازگشت به سوی خانه را پیش بگیرید. جوهره اصلی آموزه‌های این کتاب این است که درون خود را بکاویم و به یاد بیاوریم که همه چیز در درون ماست. کلمات نشانه‌هایی هستند که راهنمای ما در این مسیرند و به ما کمک می‌کنند تا به آرامش برسیم. این کتاب نمایانگر آن بعد از وجود ما است که عمیق است و دریایی بیکران است. تاحدی که شاید نتوان آن را در قلمرو فکری یافت. اما در قالب واژه‌هایی راهنما، ما را به آن سمت از وجودمان راهنمایی می‌کند و آرامش را به ما هدیه می‌دهد. 

کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که در زندگی خود به دنبال عنصر گمشده آرامش می‌گردند. 

درباره اکهارت تله 

اکهارت تله نویسنده و معلم آلمانی در سال ۱۹۴۸ متولد شد. دوران کودکی و نوجوانی او با سختی گذشت و به همین دلیل یک دوره افسردگی را تجربه کرد. پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده بودند و او با پدرش به اسپانیا رفت. پدر اکهارت تله اصراری به حضور وی در دبیرستان نداشت و این موضوع سبب شد تا او مطالعه نجوم، ادبیات و زبان را در خانه شروع کند. در سن نوزده سالگی به انگلستان رفت و به مدت سه سال مشغول تحصیل زبان‌های آلمانی و اسپانیایی شد. در این دوران وی به خاطر وجود افسردگی، ترس و اضطراب در زندگی خود همواره به دنبال یافتن پاسخ سؤال‌های زندگی خود نیز بود و از این رو در سن ۲۲ سالگی تصمیم گرفت جستجوی خود را در زمینه‌های فلسفه، ادبیات و روانشناسی دنبال کند و بنابراین در دانشگاه لندن ثبت نام کرد.

تله پس از فارغ‌التحصیلی، تحصیلات تکمیلی خود را در سال ۱۹۷۷ در دانشگاه کمبریج آغاز نمود، اما پس از زمان کوتاهی تحصیلات خود را نیمه‌کاره گذاشت.

اکهارت تله می‌گوید پس از ترک کمبریج درحالی که ۲۹ ساله بود دگرگونی عمیقی را تجربه می‌کند. شبی با رنج غیرقابل تحمل افسردگی، از خواب برمی‌خیزد و به یک شهود دگرگون‌کننده دست می‌یابد. او این تجربه را اینطور توضیح می‌دهد: «من نمی‌توانستم خودم را تحمل کنم. ناگهان سؤالی به ذهنم آمد که جوابی برایش نداشتم. این من کیست که نمی‌تواند خودم را تحمل کند؟ ناگهان با یک فضای خالی روبرو شدم. در آن لحظه نمی‌دانستم که خود ساخته شده توسط ذهنم- با تمام سنگینی، مشکلات و زندگی کردن در گذشته ناخوشایند یا آینده ترسناک - فرو ریخته و ناپدید شده است. فردا صبح که از خواب برخاستم همه چیز در صلح و آرامش بود. چون دیگر از خود خبری نبود. تنها حضور و بودن را تجربه می‌کردم. تنها مشاهده‌گر بودم». این احساس ادامه پیدا کرد و او حسی نیرومند از آرامش را در تمام موقعیت‌های زندگی تجربه می‌کرد. تله تحصیلات دکترای خود را نیمه کاره رها کرد و به مدت تقریباً دو سال بیشتر وقت خود را در پارک راسل در مرکز لندن، در حالتی از سرخوشی عمیق به تماشای جهان نشست.

پس از این تجربه، اکهارت تله چند سال را بدون کار و سرگردان اما در حالت سرخوشی درونی گذراند و در ادامه به یک معلم معنوی شد. پس از آن ، او به آمریکای شمالی مهاجرت کرد و کتاب «نیروی حال» را در سال ۱۹۹۷ منتشر کرد. نوشتن این کتاب او را به شهرت جهانی رساند. او در ادامه کتاب «زمینی نو» را تالیف کرد که این کتاب نیز با استقبال بی‌نظیری در دنیا روبرو شد.

بخشی از کتاب صوتی سکون سخن می‌گوید

افکار، عواطف‌، دریافت‌های‌ حسی‌ و تمامی‌ تجربیات‌، محتوای‌ زندگی‌ تو را تشکیل‌ می‌دهند. تو مفهوم‌ «خود» را بر مبنای‌ «زندگی‌ من‌» شکل‌ می‌دهی‌ و «زندگی‌ من‌» محتواست‌، یا تو چنین‌ باور داری‌.

پیوسته‌ بدیهی‌ترین‌ واقعیت‌ را ندیده‌ می‌گیری‌: درونی‌ترین‌ احساس‌ من‌ هستم‌ در وجود تو هیچ‌ ربطی‌ با آن چه‌ در زندگی‌ات‌ روی‌ می‌دهد ندارد، هیچ‌ ارتباطی‌ با محتوا ندارد. آن‌ احساس‌ من‌ هستم‌ با حال‌ یکی‌ست‌ و همواره‌ همین‌ گونه‌ باقی‌ خواهد ماند. در کودکی‌ و سالخوردگی‌، در سلامت‌ یا بیماری‌، در موفقیت‌ یا شکست‌، من‌ هستم‌ یا همان‌ فضای‌ حال‌ در عمیق‌ترین‌ سطح‌، دست‌ نخورده‌ باقی‌ می‌ماند. اما معمولاً این‌ درونی‌ترین‌ احساس‌ با محتوا اشتباه‌ گرفته‌ می‌شود و در نتیجه من‌ هستم یا حال را از طریق محتوای‌ زندگی‌ات‌، فقط‌ به‌ طور غیر مستقیم‌ و خفیف‌ تجربه‌ می‌کنی‌. به‌ عبارت‌ دیگر احساسِ بودن تو توسط‌ شرایط‌، جریان‌ تفکر و چیزهای‌ بسیار این‌ جهان‌ کدر می‌شود. حال، توسط‌ زمان‌ پوشیده‌ می‌شود.

در نتیجه‌ ریشه‌ داشتن‌ در وجود، یعنی‌ حقیقت‌ الهی‌ خودت‌ را فراموش‌ می‌کنی‌ و در جهان‌ گم‌ می‌شوی‌. گم‌گشتگی‌، خشم‌، افسردگی‌، خشونت‌ و تضاد هنگامی‌ پدید می‌آید که‌ انسان‌ها فراموش‌ می‌کنند چه‌ کسی‌ هستند.

اما چه‌ ساده‌ است‌ به‌ یاد آوردن‌ حقیقت‌ و در نتیجه‌ بازگشت‌ به‌ خانه‌: من‌ افکار، عواطف‌، دریافت‌های‌ حسی‌ و تجربه‌هایم‌ نیستم‌. من‌ محتوای‌ زندگی‌ام‌ نیستم‌؛ من‌ زندگی هستم‌، فضایی‌ هستم‌ که‌ همه‌ چیز در آن‌ روی‌ می‌دهد! من‌ آگاهی‌ هستم‌، حال هستم‌؛ من‌ هستم!

معرفی نویسنده
عکس اکهارت  تله
اکهارت تله
آلمانی | تولد ۱۹۴۸

اکهارت تله رهبری معنوی و نویسنده‌ی مشهور آلمانی است که بیشتر به خاطر نخستین کتابش، نیروی حال شناخته می‌شود. تله کتاب‌های معروف دیگری از جمله یک زمین جدید: یگانگی با تمامیت هستی نوشته است. پس از گذراندن دوره‌‌ای کوتاه از افسردگی، تله دچار تحولی درونی شد و از جامعه احساس بیگانگی کرد؛ او به دگرگونی و آرامشی روحی دست یافت که در ادامه‌ی زندگی‌ نیز با او همراه بود.

نظرات کاربران

Majid
۱۴۰۰/۰۵/۲۳

بالاخره رسید. ممنون از طاقچه.

iMajid
۱۴۰۰/۰۵/۲۳

عالی! دمو که عالیه... سکون سخن می‌گوید فوق‌العده‌ست. نمی‌تونم برای شنیدنش بیشتر صبر کنم. رفتم سراغش.

کاربر ۳۸۸۸۵۷۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۴

فوق العاده ترین کتاب ۴۰ سال زندگیم بوده که از ۳۰ سالگی بیشتر از ۲۰ سال خوندم و بیشتر از ۱۰ بار هدیه دادم.... نسبت حجم به محتواش از کتاب‌های چه کسی پنیر مرا جابجا کرده است، شازده کوچولو، سیزارتا، کیمیاگر،

- بیشتر
11samira11
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

چه خوب که اینگونه کتاب‌ها صوتی می‌شن. چون بارها و بارها باید مطالبش یادآوری شود.ممنون از آقای حمیدا با صدای گرمشان و لحن درست و عالی که در درک مفهوم اصلی کتاب بسیار موثر است.ممنون از کلک آزادگان به خاطر

- بیشتر
هدی
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

من قبلا این کتابو خونده بودم. و منتظر نسخهٔ صوتی این اثر ارزشمند از اکهارت بودم. ممنون از کلک آزادگان.

مهدي
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

بسیار عالی. ممنون از طاقچه و کلک آزادگان.👏👏👏

ملیکا
۱۴۰۰/۰۵/۲۵

خود کتاب یه طرف صدای گوینده جوری بود که کاملا مطالب به ذهنم نشست . مرسی خیلی خوب بود

کاربر ۵۹۹۰۱۶۱
۱۴۰۲/۰۴/۲۷

فوق العاده آموزنده راهگشاست، به طوری که فرکانس صداوکلمات آن تاعمق جان نفوذمیکندوروح وروان آدمی راصیقل می‌دهد.

Ela Elegance
۱۴۰۰/۰۵/۲۳

سکون سخن می گوید صوتی؟ جدی؟ خیلی خوبهههههههه‌. همیشه فکر می کردم که باید این کتاب رو شنید. مراقبه با شنیدن این کتاب خیلی خوب میشه. مرسی طاقچه و مرسی از انتشارات همیشه جلوتر از همهٔ کلک آزادگان.

Zahra ZZ
۱۴۰۲/۱۱/۲۴

صدای گوینده آرامش بخش و عالی و محتوا هم مانند دیگر کتاب های اقای تله عالی

زمان

۲ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان